Героїня: Ганна Кучеренко, власник майстерні декору Broccoli
Інтерв’ю провела та текст: Ангеліна Оверчук, автор блогу Inspiration for breakfast
Фото: Олена Попова
Мені завжди дуже подобалося робити красиві речі руками. Це було моїм хобі. Але після того, як я зробила декор для власного весілля, я вирішила займатися hand-madом як бізнесом. Хоча спочатку я і не сприймала свою майстерню як бізнес-проект.
Я вчилася всього в google.
Чому Broccoli? Мені хотілося, щоб назва була незабутньою. Як Apple! =)
Траплялося таке, що я бралася за проект, придумувала фантастичні ідеї, а реалізувати їх виявилося занадто складно. Доводилося шукати альтернативні шляхи. Але технічні нюанси завжди залишаються за лаштунками. Клієнт в будь-якому разі отримує те, що хотів!
Частина клієнтів приходить зі своєю ідеєю. Наприклад, хочуть вечірку в стилі морозива або м’яти. А решта покладаються на нас. В таких випадках ми готуємо кілька пропозицій.
У Broccoli я займаюся всім, що пов’язано з клієнтами. Крім мене у Майстерні працює ще 3 співробітниці. Але дуже багатьох майстрів ми залучаємо до певних проектів. В один проект може бути залучено до 10 осіб.
Підготовка весілля займає близько місяця, незважаючи на те, що все здається досить простим і швидко здійсненним. В high–season ми встигаємо обслуговувати 3-4 заходи в тиждень.
Стильний декор на захід тільки зараз стає модним в Україні. Я бачу в цьому потенціал і перспективу. Зовсім недавно почала займатися ще і декором для закладів.
У минулому році у мене була тільки пара серйозних конкурентів, а в цьому році – вже близько 10-ти.
У мене трапляється криза ідей, але саме в таких ситуаціях мені допомагають співробітниці. Незважаючи на те, що вони займаються рукоділлям, у них завжди повно цікавих думок.
Звідки натхнення? Я просто спостерігаю за тим, що відбувається навколо мене. Чого вартий тільки Instagram – там же тисячі цікавих елементів і джерел натхнення!
Я не очікую від своєї справи виключно грошової віддачі. Саме тому я досить спокійно реагую на конкурентів і все, що пов’язано з ринком. Хоча час від часу і бачу повтори своїх ідей =) Не вважаю за потрібне переживати з цього приводу: все одно нікому нічого не доведеш. Та й чи потрібно? Для когось скандал – інструмент PR. Для мене – ні.
Якщо постійно дивитися на конкурентів і переживати про суперництво, не залишиться часу на творчість. Відбувається підміна поняття. Замість того, щоб робити свою роботу якісно, майстри концентруються на тому, щоб обігнати когось.
Нам завжди помилково здається, що у когось простіше і краще. Але до успіху може привести тільки наполегливість і послідовність: коли потрібно взяти себе в руки і продовжувати робити свою справу.
Я не вмію відмовляти навіть дуже маленьким проектам. Я знаю, що на дитячому святі багато не зароблю, але не можу відмовити мамі і собі в задоволенні спостерігати за радістю дітей.
Я працюю більше 10, а то і 12 годин в день. Вихідний для мене – понеділок. В суботу та неділю ми зайняті на весіллях і на вечірках. А протягом тижня я працюю з клієнтами: розробляю ідеї, проводжу зустрічі, вдосконалюю проекти в роботі.
Я намагаюся заздалегідь прописувати свій графік, тому що якщо я не зроблю цього, то нічого не встигну. Я і зараз не все встигаю =)
Прокрастинація для мене – це виняток, а не правило. Я не ледар.
Мене мотивує любов до справи. Я отримую колосальне задоволення від роботи і її результатів.
Так, бувають складні клієнти, але мені ніколи не доводилося думати, що завтра ж кину декор! Іноді я не розумію, з першої зустрічі, що це не мій клієнт. Він хоче «по-багатому», а я роблю стильно. У таких випадках легше відмовитися від проекту, ніж продовжувати його.
На першій зустрічі я питаю, яка кольорова гамма, стилістика, кількість гостей, місце проведення і так далі. Зараз ми працюємо, наприклад, над винним весіллям: елементи винограду, дерев’яні бочки, ящики, схема посадки з винних пробок, манера подачі candy-бару, оформлення арки і т. д.
Максимальний бюджет на декор на весілля у нас був 40 000 гривень. Але все можна здешевити: використовувати польові квіти, наприклад. Дешевше не значить гірше!
Я не дуже добре малюю від руки, але вмію добре робити графічний дизайн.
Я люблю ранок. Саме вранці я можу півгодини сидіти з чашкою чаю і нікуди не поспішати. Обожнюю прокинутися о 7 ранку і приділити собі час для того, щоб нічого не робити в спокої: тільки слухати спів птахів за вікном =)
Весна і літо – час натхнення, тому я прокидаюся в чудовому настрої. А взимку графік змінюється, тому мені не потрібно піднімати себе затемна.
Бувають такі місяці, коли мені абсолютно не вистачає часу на відпочинок. Але це не лякає мене, так як я знаю, що це всього лише кілька тижнів.
Я дуже люблю проводити час одна або на природі. З величезним задоволенням виїжджаю в макове поле, збираю букети квітів! Міста мені вистачає і в будні дні =)
Я дуже люблю кіно. Читаю книги по бізнесу. З останнього дуже сподобалася книга Керола Сьюэлла «Клієнти на все життя».
Так, неприємності трапляються. Бувало й таке, що клієнт був несправедливо незадоволений. І це засмучує. А я дуже емоційна і не вмію спокійно реагувати на неприємності. Але я вчуся переключатися на інші завдання і відпускати ситуацію.
Я хочу, щоб мої працівники приходили на роботу, як на свято, отримували задоволення від завдань і результатів. Щоб вони робили все з радістю. Наше завдання – забезпечити клієнтам посмішки і гарний настрій. Похмурий майстер навряд чи зможе це зробити.